Google

Ben iyiyim de, çevrem kötü...

19 Temmuz 2014 Cumartesi

Bolivya'da barınamayan Mcdonalds

http://www.undergroundhealth.com/mcdonalds-closing-all-restaurants-in-bolivia-as-nation-rejects-fast-food/
Kimsenin beğenemediği Bolivya kadar irade sahibi bir ülke olamıyoruz, değerlerimize veya inandıklarımıza "inanarak" sahip çıkarak. "Hamburgerin güzel abi ama bizim yemeklerimiz daha şukela; bir tas çorba içerim de midem yumuşar en azından." diyerek masalarını terk etmemiş bir millet. Üstelik Facebook'ta ve Twitter'da randevulaşmadan.
Mavi Marmara'dan sonra bile İsrail ürünlerine boykot uygulayamamış bir bünyedeyken, şimdi Starbucks'a Burger King'e gitmemeniz ne kadar sürer ve samimidir bilemiyorum. Birkaç ısrar sonrası yine arkadaşınızı kıramayıp gider; Starfucks bardaklarınızı tagler koyarsınız. Olmamış şey değil; onlar yaptı, ben de gördüm ve görüyorum. 
Daha adını bile bilmediğim ve hızına yetişemediğim AVM'lere İstanbul'un bir ucundan bir ucuna, sırf oraya gittim demiş olmak için üşenmeden gittiğiniz yerler de aynı zihniyet ve faaliyet sonucu oluşturuldu. Gözden uzak dağın başına binalar yığıldıktan sonra yollardan geçilince, "Buralar da MODERNLEŞTİ hah!" denir. Kendi çabanızla görmeye çalışmadan, sadece gözünüzün önüne gelenle burun buruna gelince fark etmek bir uyanış mıdır? Daha önce oralarda taglendiğiniz fotoğrafların arka planına Taksim'i koyup tekrar taglediniz; gülümsemeniz, kafanızı çevirdiğiniz yön bile aynıydı ve gözleriniz diyordu ki: "Güzel çek AGA! FEYSE koycam!" ve öyle de oldu.
Forum İstanbul'a gidip "tutsak hayvanları" izleyip, "mükemmeldi yaa! nasıl gitmezsin!?!" diye beni kınayan millet, şimdi AVM'nin içindeyken AVM'ye gitmeyeceğiz diyorken, o zaman ben bavulumu toplayayım da bsgideyim diyorum daha ağzından çıkanı duymayan insanlara benim ağzımdan çıkanları anlatabilmenin imkansızlığını fark ederek ve çaresizliğini hissederek.
"Şimdiye kadar uyumuşuz ama şimdi uyandık işte." deniyor da, sanırsam hala bir rüya içinde bulunuluyor ki, eleştirilen şeylerin içinde olmaya devam ederek konuşuluyor. Bu yüzden ayıldık ya da uyandık deyince kimse "Günaydın!" diyemedi; çünkü aslında "Gün size aymamış kuzum!" "Hayat bir illüzyon" derlerdi de felsefenin de böylesi hah, pöf derdim. İşte tas, tarak, McDonalds...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yandex.Metrica